Mormorsväskan

Jag har knåpat och knåpat på väsk-projektet till min systerdotter som jag har visat bilder på innan! Alla mormorsrutor har vart klara ett bra tag nu, och det som har tagit tid har vart att sy ihop dem med varandra till de olika delar som behövs för att få ihop en väska. De sista rutorna fick jag ihop igår när jag hade syjunta med min vän.

Idag stod alltså innertyget på listan, att ta tag i. Det som verkar så enkelt i tanken kan ack vara så svårt att utföra. Okej, inte riktigt svårt, men klurigt må jag säga! Och min symaskin gillade inte alls att sy i fyra lager tyg, mina nålar orkade heller inte riktigt med och böjdes gärna sönder. Trots att jag inte hade alla odds med mig fick jag tillslut ihop "innerväskan".

Det som återstår nu är att sy ihop alla delar till väskan och sedan fästa innertyget. Och just ja, slå in det i ett riktigt fint paket till sju åringen!

Lin



Kommentarer
Eva

Vad fint det ser ut att bli Lini, fin färg på den orange :D

Svar: Tack!
pysseltrixarna.blogg.se

2012-10-02 @ 13:09:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pysseltrixarna.blogg.se

Virka, Klistra, Scrapbooking, Måla, Garn, Kort, Burkar, Sticka, Ljus, Askar, Blommor, Sy, Tidningar, Knappar, Papper, Sax, Foton, Skärmaskin, Stansa, Mormorsruta, Väska, Lera, Trälåda, Klädnypor, Gammalt till nytt, Spets, Skissa, Inredning, Loppis, Påsar, Band, Pärlor, Lampa, Glitter, Ljuslyktor, Tändsticksaskar, Halsdukar, Böcker, Album, Tapeter, Möbler, Renovering

RSS 2.0