Sep. 17, 2012

Jag tänkte visa er ett enkelt sätt att fixa till panelgardiner till något nytt. I mitt "flickrum" hade jag längder i båda mina fönster som jag verkligen tyckte om, och fortfarande tycker är fina. Men när mina föräldrar nu flyttat in i nya huset så passade det inte att ha den sortens gardiner till mitt nya sovrum. Då gjorde vi så att vi sydde ihop gardinernas långsidor med varandra, och klippte sedan den ihopsydda gardinen till kortare modell. Sedan rullade vi upp gardinen som en hissgardins modell och knöt band runt som håller upp "rullen". För att få bort känslan att gardinen är ihopsydd i mitten har vi på ett enkelt sätt hängt på en fin detaljerad kedja, med fjärilar på. Och vipps så har man en ny gardin!

Lin



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pysseltrixarna.blogg.se

Virka, Klistra, Scrapbooking, Måla, Garn, Kort, Burkar, Sticka, Ljus, Askar, Blommor, Sy, Tidningar, Knappar, Papper, Sax, Foton, Skärmaskin, Stansa, Mormorsruta, Väska, Lera, Trälåda, Klädnypor, Gammalt till nytt, Spets, Skissa, Inredning, Loppis, Påsar, Band, Pärlor, Lampa, Glitter, Ljuslyktor, Tändsticksaskar, Halsdukar, Böcker, Album, Tapeter, Möbler, Renovering

RSS 2.0