Renovering hallen

Jag hade utlovat att bilderna skulle komma upp igår på hur hallen vart. Men det dök upp lite annat så hann tyvärr inte med det. Dagen igår kunde ha börjat bättre, när min bror med familj och min lillasyster med familj kommer så visar vi dem tapeterna. Det dröjer en liten stund och min bror frågar om det är alla rullar vi har. När vi svarar ja, så ser jag på hans ansiktsuttryck att det inte är bra. Vi har köpt för lite tapet! Eftersom det är 4 veckor sen vi handlade tapeterna så är chansen liten att dem har kvar tapetrullar med samma trycknummer i Karlstad. Jag ringer och mycket riktigt har dem inga kvar med det numret. Men eftersom bror och lillasysters sambo är proffs så styr dem upp det hela, så att vi kan tapetsera med likadan tapet men utan samma trycknummer. Så jag åker ner till Kristinehamns färg och tapet butik för att se om dem har vår tapet hemma eller om det är en beställningsvara. Det är såklart en beställningsvara! Så tyvärr är inte hela tapetseringen färdig, det är lite kvar men det ska jag och sambon försöka styra upp.
 
Vi har valt två olika tapeter, det är en med text på och en som är väldigt neutrall, vi ville att det skulle passa ihop med köket, så att det inte blir en chock varje gång man byter rum.
 
Men lägger upp några bilder på hur tapeterna ser ut, så kommer det bättre helhetsbilder när allt är klart.
 
Det var super svårt att ta bilder, detta kort är utan blixt. Kanske inte helt rättvist men nästan. Det är två våder med text så på kanterna om texterna så ser ni vår andra tapet.
 
 

Både jag och Sambon gillar detaljer, som ex den här strömbrytaren. Även runt om den här ser ni tapeten utan text.
 

Ett kort med blixt på bara texttapeten
 
Eva
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lovisa

Blev sååå bra! Jag blev sugen på den till sovrummet!

Svar: Vad roligt sis :D Ja men vi är nöjda den är fin :D
pysseltrixarna.blogg.se

2012-09-12 @ 21:10:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pysseltrixarna.blogg.se

Virka, Klistra, Scrapbooking, Måla, Garn, Kort, Burkar, Sticka, Ljus, Askar, Blommor, Sy, Tidningar, Knappar, Papper, Sax, Foton, Skärmaskin, Stansa, Mormorsruta, Väska, Lera, Trälåda, Klädnypor, Gammalt till nytt, Spets, Skissa, Inredning, Loppis, Påsar, Band, Pärlor, Lampa, Glitter, Ljuslyktor, Tändsticksaskar, Halsdukar, Böcker, Album, Tapeter, Möbler, Renovering

RSS 2.0